Gelişen dijital dünyada müşterileriyle her an iletişimde kalabilmek için firmaların sahip olduğu en değerli kanal, kullanıcıların yanlarından ayırmadıkları mobil cihazlar… İster etkili bir tanıtım aracı, ister doğrudan satış sağlayacak bir gelir kanalı olsun mobilde yerini almakta geciken işletmeler sektördeki rekabet avantajını da kaybediyor.
Muhtemelen e-postalara cevap vermek, haberleri takip etmek ve sosyal medyadaki arkadaşlarınızla etkileşimde bulunmak için ona güveniyorsunuz. Aslında, 2016'nın sonu, mobil internet kullanımının masaüstü kullanımını aştığı ilk dönemdi ve mobil terazi yüzde 51,2'yi masaüstünde yüzde 48,7'ye çıkardı .
Bunu göz önünde bulundurarak, işinizi mobil hale getirmek ve bu forum için hangi tür içeriği kullanmanın en uygun olduğunu öğrenmek için okumaya devam edin.
Web Sitenizi Mobil Dostu Yapmak için 10 Sebep
Sırf web siteniz olduğu için telefonlar ve tabletler için optimize edilmiş olduğu anlamına gelmez. Biraz ekstra tasarım çalışması gerektirse de, mobil dostu bir sitenin bu 10 nedeni buna değdi.
Google, mobil uyumlu web sitelerine mobil arama sonuçlarında bulunmayanlara öncelik verir. Google algoritması değişiklik 2015 yılında meydana gelen Google mobil arama sonuçlarını görüntüler yolu tweaked. Mobil cihazlar için optimize edilmiş web siteleri, sahip olmadıklarından daha iyidir.
Her yerdeki insanlar basit internet aramalarından büyük bilet alımlarına ve çok daha fazlasına kadar her şeyi yapmak için mobil cihazlar kullanıyor . Sebep? Hızlı ve kolay. Her sektördeki tüketiciler hızlı bir şekilde aradıklarını bulup almak istiyorlar. Mobil cihazlar için optimize edilmediyseniz, müşterilerinize anında hizmet sunamazsınız.
Sektörünüzdeki müşterileriniz, müşterileriniz ve etkileyicilerinizle güvenilirlik kazanmanıza yardımcı olur . Mobil uyumlu bir web sitesiyle, bir mobil cihazda sitenizi ziyaret etmeye çalışan herkes uygun bir deneyime sahip olacak ve bu sizi bilgi, ürün ve hizmetler için güvenilir bir kaynak olarak görmeye teşvik edecektir.
Standart bir en iyi uygulama haline geliyor . Birçok web sitesi her geçen gün daha fazla çevrimiçi hale gelmesiyle mobil uyumludur. Yanıt veren web tasarımı, mobil optimizasyonu herkes için daha kolay ve erişilebilir hale getirmiştir ve bu, kullanıcıların mobil cihazlarına göz atarken bu işlevsellik seviyesinin standart hale gelmesini beklemeye başladıkları anlamına gelir.
Daha fazla müşteriye daha hızlı ulaşabilirsiniz. Web sitenizi mobil uyumlu hale getirmek, müşteri tabanınızı mobil arama yapan herkese otomatik olarak açar. Daha da iyisi, müşteriler sitenizi aramak zorunda kalmayacak veya bulmak için tam URL’yi girmeyeceklerdir - sizi hızlı ve kolay bir şekilde bulmak için arama yapabilirler.
Müşterilerinizi çok yapacaksınız Bir müşteri veya potansiyel bir müşteri, bilgi bulmak veya sattığınız bir şeyi aramak için sitenize eriştiğinde, bu deneyimden haksız bir şey olamazsınız. Birçok kişi web'e erişmek için mobil cihazlar kullandığından, yalnızca mobil uyumlu bir web sitesi bu deneyimi sunacağına söz verebilir. Mutlu müşteriler sitenize geri dönecek ve başkalarına bunun ne kadar harika olduğunu söyleyecek. Mutsuz müşteriler bunun tersini yapacak.
Çünkü Google bunu yapmanızı istiyor. Web yöneticileri, Google’ın ne zaman bir şey yapmamızı önerdiğini, gerçekten yapmayı denemelisiniz. Web sitelerini mobil uyumlu hale getirme durumundaki durum budur. Google, mobilin neden kendi kelimelerinde bu kadar önemli olduğunu açıkladı ve alıntı yapmalarının bir nedeni, herkesin akıllı telefonları olduğunu ve onları aramak için sürekli kullandıklarını açıkladı.
Sitenizi oluşturmak veya yeniden tasarlamak için duyarlı web tasarımını kullanmanız koşuluyla web siteniz harika görünecek ve herhangi bir cihazda iyi çalışacaktır . Mobil optimizasyon söz konusu olduğunda neden şansınız var? Duyarlı tasarımıyla, web siteniz bir kişinin sitenize erişmek için kullandığı mobil cihaza yanıt verir ve ne olursa olsun iyi görünmesini ve çalışmasını sağlar.
Şöhretinize yarar sağlar . Sadece çevrimiçi değil, aynı zamanda çevrimdışı. İnsanlar deneyimledikleri harika bir web sitesine dikkat çekecek - ve deneyimledikleri kötü bir web sitesine de dikkat çekeceklerdir. İtibar her şeydir ve çoğu işletme insanlara kötü bir deneyim yaşamaya yetmez - dijital veya başka türlü.
İşiniz modern ve alakalı olarak görülecektir. Piyasadaki en faydalı, değerli ve benzersiz ürünlerden veya hizmetlerden bazılarını sunabilirsiniz, ancak web sitenizin mobil deneyimi zayıf veya mevcut değilse, şirketiniz dijital bir dinozor olacak - insanları başka yerlerden yardım almaya teşvik edecek. Öte yandan, mobil cihazlara uygun web siteleri çağdaş, en üst düzeyde ve okunaklıdır - akıllı telefonu olan herkesle birlikte ayağınıza nasıl gireceğinizdir.
Mobil dostu olmayan web siteleri, hızla gelişen dijital manzaramızda hızla yol kenarlarına düşüyor. Zaman geçtikçe, mobil kullanıcılar için giderek daha fazla sayıda web sitesi ortaya çıkacak ve arama sonuçları sayfasından daha da uzak olmayanları müşterilerden uzaklaştıracak.
Mobil Dostu İçerik Oluşturma
Artık mobil uyumlu bir web sitesine sahip olmanın neden bu kadar önemli olduğunu anladığınıza göre, içeriğinizi geliştirmenin, düzenlemenin ve biçimlendirmenin beş yolu vardır; böylece mobil cihazlarda harika görünebilir ve her alanda sağlam bir kullanıcı deneyimi sağlar.
Mobil İçeriğinizi Geliştirmenin 5 Yolu
İster basit değişiklikler ister karmaşık teknik düzenlemeler yapın, bugün web sitenizin mobil içeriğini iyileştirmenin ve mobil cihazlarda olabilecek en iyi şekilde görünmesini sağlamanın beş yolunu arıyoruz.
Mobil optimizasyonu görmezden gelmek, SEO nedeniyle yalnızca kötü bir fikir değil, aynı zamanda sitenizin sayısız satışını kaybetmesine neden olabilir . Endişelenmeyin, yine de bugün bazı iyileştirmeler yapmak zor değil.
Açılır Pencereleri Sınırla (veya Ortadan Kaldır)
Mobil cihazlardaki insanlar masaüstündekilerden çok daha hassastır. Kendimi bir mobil kullanıcı olarak, hareket halindeyken hızlı bir şekilde ihtiyacım olanı bulmaya çalışan acelem içerisinde olduğumu biliyorum. Akıllı telefonlarda, doğru şekilde yapılmazsa pop-up'lar büyük bir hata olabilir.
Masaüstünde, genellikle görünen bir pencerenin nasıl kapatılacağı açıktır, ancak bu her zaman mobilde geçerli değildir. Google resmi bir açıklamada , “geçiş reklamları” olarak bilinen bu mobil reklamların, kullanıcı deneyimine zarar verirlerse cezalandırılacağını açıkladı
Yasa gereği, yaş doğrulaması açılır pencereleri gibi yapılması gerekenler rütbenize zarar vermez, ancak bir e-posta almak veya bir ürün satmak isteyen rahatsız edici kesintiler SEO'nuza zarar verir. Kullanıcı sayfada iken ana içeriği gizlemekten kaçınmalısınız.
Genişlik için Yüzde Kullan
Mobil uyumlu bir temanız varsa, bunun gibi bir yer zaten mevcut olmalı, ancak her iki şekilde de bilmek güzel. Bir sayfada CSS stil sayfaları kullanırken, iki şeye dayanan sütunlar veya görüntüler gibi öğelerin genişliğini belirleyebilirsiniz: piksel veya yüzde.
Sizin için önerilen
Web Yayını, 15 Ekim: Bebeğiniz Çirkin
Örnek olarak, genişliğiP olarak ayarlarsanız, sayfaya erişen ekran boyutunun genişliğinin yarısı olur. Bu, kullanıcılarınızın yatay kaydırma yapmamasını sağlar, bu da çok can sıkıcıdır.
Genişliği piksellere göre ayarlamayı seçerseniz, elemanların genişliği ekran boyutuyla değişmez, bu durumda belirli cihazlarda yanlış boyutta olabilirsiniz. Medya sorguları da kullanıyorsanız, piksel boyutunu kullanabilirsiniz.
Sitenizi Sorgularla Mobil Duyarlı Hale Getirin
Web sitenizi mobil cihazlara duyarlı hale getirmek için medya sorguları kullanılabilir, ancak yeni başlayanlar için değildir. Bunlar, CSS kodlamasında kullanılan ve sadece genişlik gibi şeyleri değil aynı zamanda içeriğin ve çevresindeki öğelerin şeklini de değiştirmenize izin veren tekniklerdir.
Blog oluşturmak için birçok profesyonel WordPress teması bu tür bir yanıt verebilirliği yerine getirecektir, ancak bu tür sorguları kullanırsanız biraz daha fazla esneklik elde edebilirsiniz. Onları biraz daha fazla parçalamak için, sitenize erişmek için kullanılan cihaza bağlı olarak gerilme veya daralma yeteneği vermenin bir yolu olarak düşünebilirsiniz.
Bu sorgular aynı zamanda büyük veya küçük metnin ne kadar büyük olduğunu değiştirmek için de kullanılabilir ve bu sayede mobil deneyiminizi yüksek derecede kontrolle uyarlama imkanı sunar.
Yoldan Çıkmaların Alınması
Kullanıcılarınızın içeriğinize hızlı ve kolay bir şekilde erişmesini istiyorsunuz. Bu amaca ulaşmak için, bir kerede çok fazla öğe tarafından saldırıya uğramadıklarından emin olmanız gerekir. Bu, özellikle bu öğeler farklı hızlarda yüklenir ve sayfanın mobil cihazlarda atlamasına neden olursa geçerlidir.
Gidebilecek bir şeyin mükemmel bir örneği, hepimizin alışkın olduğu kenar çubuğu. Mobil bir ayarda, bu öğe sayfanın altına kümelenir. Medya sorguları, ekran daha küçük olduğunda bu gibi unsurları kaldırmak için kullanılabilir.
Geleceğe bak
Hızlandırılmış Mobil Sayfalar (AMP'ler), Google’ın şampiyon olduğu bir şeydir ve söyleniyorsa, mobil içeriğin geleceği gibi görünüyor. Bu sayfalar, hızı artıran ve genel olarak daha yumuşak bir kullanıcı deneyimi sağlayan özel bir çerçeveye sahiptir.
Yoğun optimizasyonlarla benzer sonuçlar alabilirsiniz, ancak bu, içeriğinizi süper mobil uyumlu hale getirmek için kolay ve erişilebilir bir yol sağlar.
Bunun gibi gelecekteki kavramlar, eğrinin önünde kalmanıza yardımcı olacak ve Google zaten arama sonuçlarında AMP’leri görüntülüyor. Başlamak için AMP sayfalarının nasıl hazırlanacağı hakkında bu kılavuzu inceleyin . Bu arada, bunun gibi diğer yeniliklere de dikkat edin.
En kısa sürede yeniden tasarlayın
Mobil cihazlar, içeriğe çevrimiçi erişmenin tercih edilen yoludur. Sonuç olarak, Google gibi arama motorları dikkat çekiyor. İnternet taramasından büyük satın alımlara kadar her şey telefonlarda ve tabletlerde gerçekleşiyor ve işinizin göz ardı edilmesini istemiyorsunuz.